tisdag 6 mars 2012

Aj och oj.

Efter att vi hade släckt ljuset igår så hade jag förberett mig på en lång och skön natts sömn. Men tänk att det inte alltid blir sim man förutsatt. Vet att klockan hade passerat 01. Tiden fram tills dess att klockan ringde var inte speciellt njutningsfull. Dock vet jag en sak, kommer inte vara några större problem att somna ikväll. Allt medför något positivt. Gäller bara att hitta rätt infallsvinkel!

Men som rubriken lyder så kanske ni förstår att natten snarare var ett oj än ett aj.

Ajet kommer ifrån mina knän. Det känns som om det är muskelfestän som har vaknat till liv. Inser, inte för att jag vill vara pessimistisk, att morgondagens träningspass får komma att handla om styrka och ev cykel. För detta är seriöst oskönt.

Trots att detta är något negativt, så finns det ändå positiva saker att ta med mig. För det första så måste jag lyssna på kroppen, hade jag inte varit så envis igår så hade jag förmodligen inte haft ont idag. Att det händer nu och inte strax innan vasan eller något av de andra loppen. För nu Jan jag dra lärdom. Den sista positiva saken är att nu så får jag skaffa mig ett par riktigt bra skor.

Även om jag är helt övertygad om att jag imorgon kommer ha mindre värk, om ens någon, så får löpningen vänta tills nya skor är fixade.

Det ser ut att kunna bli en riktig fin dag idag. Här i Örebro är det klarblå himmel och några få minusgrader. Bådar onekligen gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar