söndag 11 mars 2012

Shape Up Club

En av bloggens läsare, Jessica, tipsade mig om en sajt vid namn ShapeUpClub.com. En sajt som påminner en hel del om Viktklubb.se.

Så nu när jag inte kan träna så har jag tittat lite på Shape up och vid första anblick så känns det som om Viktklubb inte är i närheten så bra. Detta grundar jag på följande:

1. Man kan nyttja utvalda delar utan att behöva betala för tjänsten.

2. Om ändå vill betala för att få hela paketet så är det betydligt billigare än Viktklubb.

3. De har en riktigt bra app för Android, misstänker att den är lika bra till Iphone.

4. Designen. Känns fräscht och upplyftande på Shape Up. Viktklubb känns som en tidig sajt ifrån början av 00-talet.

Då vår ekonomi just nu inte tillåter att vi svävar ut så mycket så nöjer jag mig med gratis versionen just nu. Men jag kommer att betala för tjänsten så småningom. Kommer då att berätta vad jag tycker om det.

Kolla in och lämna gärna en kommentar om vad du tycker.

1 kommentar:

  1. Ja, den funkar klockrent till iphone och jag kör också bara med gratisappen. Man behöver inte den som kostar. Enda nackdelen är att man är begränsad vad gäller att göra egna recept samt lägga till matsaker till favoriter men det kvittar då det är så lätt att hitta ändå. Största plus är att man får ta del av alla matsaker som andra väljer att lägga till liksom andra får ta del av det du väljer att lägga upp =)

    SvaraRadera