tisdag 6 mars 2012

Finns en aspekt jag inte räknat med, eller på.

Satte mig ned för att ta en titt på vad det kan tänkas kosta att göra en Klassiker och ja, det är fan inte gratis. Man kan nog säga att man inte kommer så långt på blod, svett och tårar.

Vi börjar från början.
Ett gym kort på Actic hel år kostar 3600:- om vi sedan lägger till träningskläder så hamnar vi på ungefär 5500:-.

Sedan har vi det kära Vasaloppet. I anmälningsavgift har vi 1350:- + medlemskap i någon skidklubb. Jag valde Hällefors, 150:-. Till det skall man då ha ett paket rullskidor, som jag inte har vågat titta vad det kostar, sedan ett paket vinterskidor med kläder, det har jag inte heller vågat kolla upp.

Loppet efter det är Vätternrundan. Anmälningsavgiften ligger där på 1250:-. Inte så farligt. Men sedan behöver man en bra cykel, skor och kläder. Puh. har jag tur så hittar man för 10.000:-

Men sedan blir det billigt!
Vansbrosimningen 625:- i anmälan å så kan man komma billigt undan med ett par badbyxor, eller behöver man våtdräkt?

Sist men inte minst har vi Lidingöloppet med sina blygsamma 375:-. Men då behöver jag skor samt löparkläder.

Så för att genomföra en liten klassiker så kommer det alltså att kosta minst... 20.000:-

Någon som vill sponsra?

3 kommentarer:

  1. Min sambo planerar också att göra klassikern inom sin tid. Så jag kanske skulle hjälpa er att få kontakt så kan ni snacka lite :)
    Lycka till!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Jag har hört att det är ganska kallt i vattnet, så du behöver nog våtdräkt. Du känner säkert någon (som känner någon?) surfare/dykare =)

    Passa på att skaffa dig skidutrustning under rean nu! Det gjorde jag förra säsongen. Perfekt! Halva priset.

    Glöm inte heller bort rese- och ev. övernattningskostnader!

    Men du! Du investerar i din hälsa! Så det är säkerligen värt varenda öre. Lycka till Jonas! Jag kommer att följa din resa.

    SvaraRadera