tisdag 6 mars 2012

Låt mig få presentera Rolf

För er som inte följt med ifrån den gamla bloggen, utan tillkommit sedan jag startade upp denna skulle jag vilja presentera er för Rolf.

Rolf är, låt oss kalla honom, mitt alter ego.
Rolf är en herre som gärna njuter av livet men inte direkt på ett hälsosamt sätt. Nej han väljer gärna det feta, onyttiga och bekväma livet. Att gå på gym är i hans värld helt otänkbart. Hellre dör han än att gå på gym. Det närmsta Rolf kommer motion är för övrigt att öppna ölburken framför vinterstudion. I Rolfs värld är rörelsen när han reser sig ifrån soffan att jämställa med en situp och med tanke på det så tycker han att han får tillräckligt med träning varje gång han tvingas att resa sig upp för att hämta en ny öl.

Till vardags rör han sig minimalt, till och från jobbet finns inget annat än att åka bil. En bil som på insidan vittnar om vilken god stamgäst Rolf är på Max, Burger King och Mc donken. Rolf blir dessutom förbannad om någon har snott "hans" parkeringsplats. Givetvis är det inte hans men den ligger närmast dörren till företaget han jobbar på och det finner han som en tillräcklig orsak för att anse den som just hans.

När Rolf åker till affären, vilket inte händer så ofta, så parkerar han på platserna som är märkta för familjer. Detta på grund av att de helt enkelt ligger närmast ingången och bara för att man inte har familj så ska man inte straffas med längre promenad.

Denna Rolf är ofta en morot för mig på gymmet, jag behöver bara ställa mig frågan, -Vill jag vara som Rolf?
Svaret är givetvis nej och med det kommer ytterliggare lite energi att fortsätta kämpa.

Dock har skapandet av mitt alter ego fått mig att inse att Rolf är ett fenomen. Rolf behöver inte vara en man utan kan lika gärna vara en kvinna. Rolfar finns dessutom överallt, tror säkert att du har stött på en Rolf på din arbetsplats, i din bekantskapskrets eller någon annanstans. Rolfar är tragiska människor som inte inser vilken negativ energi de sprider runt sig. Bara genom att entra ett rum kan de konsten att ta bort lusten, ja om man låter dem göra det.

Så säg hej till Rolf för han kommer att dyka upp då och då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar