torsdag 1 mars 2012

Min fru sa Check!

Ja då sitter jag här.
2012-03-01 och har fått ett godkännande av min fru att under 2013 ge mig på en svensk klassiker. Så eftersom att detta känns som ett helt nytt projekt, där fokus har flyttats ifrån att gå ned i vikt till att komma i form inför vad som väntar mig. För den 3:e Mars 2013 så skall jag stå uppe i Sälen på ett par skidor med avsikten att transportera mig de nio milen ner till Mora.

Men resa dit är lång och jag har en hel del arbete framför mig.
För det är inte bara att komma i form.
Den 9 januari 2012 vägde jag in på 110 kilogram. Fetma klass 1.

Så allt jag vill säga är välkommen till bloggen som enbart kommer att handla om min resa mot en svensk klassiker.

Med vänliga hälsningar
Jonas Kristofersson

6 kommentarer:

  1. Då kan vi följas åt Jonas!
    Jag och min bror ska springa stockholm marathon 2013, jag kan säga att han har nåågot bättre startläge än jag! När vi är ute i spåret springer han 3x5km och jag flåsar mig runt ett ynka varv =)
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst!
      Skall du blogga om din resa?

      Radera
  2. Svar
    1. Ja visst är det!
      Känns dessutom jävligt spännande. Ska trots allt lära mig ett par nya saker och det i sig är häftigt! Att jag sedan är helt jävla såld på utmaningar är ju inte alltid till det positiva. Men i detta fall känns det bra!

      Radera
  3. Ja du, det kanske inte är en så dum idé att börja blogga. Det blir iofs något nytt för mig det också men det ökar ju onekligen pressen lite! Tack för idén, vi får se vad det blir av det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är bra att blogga, dels får man lufta tankar och funderingar. Sedan kanske man kan inspirera någon människa att börja ta hand om sin hälsa.

      Om inte annat så blir det svårt att dra sig ur när man nu har berättat för världen om ens avsikt. så nu kör vi! =)

      Radera