fredag 2 mars 2012

Fredag stavas l y x i vårat hem

Ja nu har helgen startat på riktigt. Det gjorde den i och för sig när jag å skruttan gled ned i vattnet på badhuset. Kan lova att det var en perfekt början på helgen. Så mysigt!

Just helgen har ju kommit att bli speciella sedan vi tog tag i vår hälsa. Det är nämligen då vi väljer att äta det vi är sugna på. Fast inget brutalt frosseri direkt. Nej i och med att vi har som mål att detta ska vara något livslångt så lär vi oss äta lyxigt men ändå kontrollerat.

Så till denna helg har Camilla, min fru heter så, köpt hem 2*50 cl Cola, vilket är ingenting i jämförelse med hur det var för henne förr. Jag är inte någon jätte fantast av läsk så jag nöjde mig med 1 1/2 liter smaksatt mineralvatten. Till middag ikväll ska vi äta ciabatta med ägg, räkor, sallad och aioli. Kanske inte låter så speciellt, men om man inte äter bröd under veckorna så kan jag lova att det känns som en gourmet middag.

Lite lustigt hur man förändras och framförallt vad man anser som lyx och helg mat. För några veckor sedan så bestod lyxmaten av... Korv med bröd.

Hoppas att ni fått en bra start på er helg!

1 kommentar:

  1. Allt som man inte äter blir lyxigt när man väl unnar sig om det så skulle vara en korv med bröd, det har jag inte ätit på en evighet ;-)

    SvaraRadera