fredag 2 mars 2012

Lite lustigt.

Sitter på jobbet och inser att snart får jag gå hem. Eller ja. Jag ska till Eyrabadet och bada med skruttan. Frun ska träna.

Men.
Efter mitt mer eller mindre katastrofpass igår så skulle jag ljuga om jag säger att jag inte är avundsjuk på min fru. Men vila är ibland ett måste. Dessutom får jag kvalitéts tid med dotra. Bara det är värt så mycket!

Under 8-9 veckor nu så har vi, jag och min fru, plockat bort pasta, potatis och ris under vardagarna för att särskilja på vardagsmat och helgmat. Men till veckan så är avsikten att börja applicera tallriksmodellen. Få se om det kommer påverka vikt, träning och energi något. Dessutom så är tanken att jag på söndag drar igång styrkepassen. Vilket rent krasst kommer innebära att jag kör dessa dagar under kommande 2-veckor:
Söndag, onsdag, fredag, söndag, tisdag, torsdag och söndag. Detta på inrådan av instruktören på gymmet. Håller på att tänka in mantrat: låga vikter, många och långsamma repetitioner.

Inte bygga mukler.
Bygga uthållighet.

Utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar