måndag 5 mars 2012

Mat är gott.

Nu har det gått två månader sedan jag och min fru övergav pasta, potatis och ris, ja inte helt bara på vardagarna. Hur som helst.

Dessa två månader har för mig inneburit ett minus på 9 kilo. Min fru har tappat 6 kilo. Jag verkligen beundrar henne för att hon lyckats gå ned så pass. Anledningen till min beundran är att hon inte har tränat lika länge som mig. Faktum är att detta är hennes tredje träningsvecka. Så du har all min respekt Camilla.

Nu efter två månader så provar vi att åter börja äta lite pasta, potatis och ris. För vi vill gärna lära oss att äta rätt. Så nu kör vi 1-principen, vilket kort och gott innebär 1dl kokt pasta eller ris, eller 1 kokt potatis. Tror det dessutom kan vara bra för kroppen med tanke på vår träningsdos.

Våra tallrikar blir nu att påminna mer om tallriksmodellen, vilket är en modell jag tror stenhårt på.

Men det mest positiva med dessa två månader med massa sallad är trots allt att Alva, dottern, har fått upp ögonen och smaklökarna för grönsaker och bönor.

Faktum är att vi ibland får "muta" henne med grönsaker/bönor för att hon ska äta sin mat. Lovar att jag inte klagar!

Bara för att klargöra, Alva har under dessa två månader ätit pasta, potatis och ris.

Ja, nu återstår att se hur detta påverkar vikten och för att inte vara för snabba i bedömningen så ska vi nu köra denna kost i två månader. Sedan får vi utvärdera det hela!

På tal om något annat så vill jag välkomna alla nya läsare! Roligt att ni har hittat hit!

Nu ska jag släcka ned och njuta en stund till av spikmattan.

Hoppas alla får en god natt!

Dagens tanke.
Jag är verktyget för att lyckas med denna resa, men utan stöd av min familj och er så är min resa så mycket svårare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar