fredag 2 mars 2012

Invägning

Långsamt är jag på väg att komma i form. Just nu har jag bara 3 kilo kvar av min fetma för att sedan kliva in i de överviktigas rike.

Hur som helst.
Vågen stannade på 101.0 idag. Ett litet minus på fyra hekto. Innerst inne är jag inte nöjd. Men samtidigt så är det ett minus och det är huvudsaken just nu.

Med tanke på att jag ändå kör 3-4 pass i veckan och är noga med vad jag stoppar i mig så funderar jag på om jag ligger lite för lågt.

Eller så ska jag bara sluta fundera och vara nöjd med att jag bara har 1 kilo kvar på 3-siffrigt.

3 kommentarer:

  1. Vad du ska göra är att ta vågens siffror med en nypa salt och istället lägga fokus på ett måttband. Vågen kan både stå still OCH peka upp trots att du faktiskt går ner och det ser man bara om man mäter sig parallellt med vågen =) Bröst, Midja, Höfter Lår o Vad är det jag brukar ha koll på o mäta varannan till var tredje vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. så sant. Man kan nog säga att jag behöver lära om. dock kan jag säga att det som blir viktigast framöver är den fysiska hälsan. Kommer inte riktigt att ha tid med skador och/eller överträning.

      dessutom behöver jag inte gå ned de sista 20 kilona i ett högt tempo. om jag väger 80-83 tills vasan så är jag nöjd. typ ;-)

      Radera
    2. Det är ju också den viktminskningen som tar längst tid som håller bäst i längden =)

      Radera