onsdag 14 mars 2012

Nej nu känner jag.

Nej nu känner jag att denna blogg har varit lite väl negativ ett par dagar. Något jag verkligen inte vill att den skall vara. Fast det är klart, när den fysiska hälsan inte är på topp så är det lätt att det smittar av sig på den psykiska.

Dock finns det massor av positiva saker med att sätta träningsförbud en vecka. Dels så får kroppen kurera sig ifrån förkylningen, men framförallt så får kroppen en chans att återhämta sig efter den relativt intensiva starten på min träning. Att gå från 0 till 85 är ett stort kliv. Kanske därför jag sitter här med denna förkylning. Skall nog aldrig underskatta kroppens eget sätt att säga att nu tar vi det lite lugnt.

Jag har dock en förhoppning om att jag, eller rättare sagt vi, ska vara kurerade tills på söndag så att vi får köra ett pass ihop, jag och min älskade. Tror att vi båda är i behov av det. För en annan sak som jag har reflekterat över att kroppen verkligen vänjer sig snabbt vid att få röra på sig. Ja inte bara vardags motionen utan att verkligen få köra ett hårt pass och bli genuint jävligt trött.

När man inte har gjort det på nästan en vecka så finns det ett kryp i kroppen, ja även om man är förkyld, som skriker efter att bli tillfredsställt.

Såg en rubrik i aftonbladet som handlade om att få tips på hur man går ner 15 kilo till sommaren. Fast det krävde att man var plusmedlem och spontant skulle jag även gissa att det kräver ett medlemskap i viktklubb.

Men jag kan ge er ett tips eftersom jag snart har tappat 15.
Lägg om kosten, ät på regelbundna tider och börja rör på kroppen.
Svårare än så är det inte!

Jag vet att jag vid något tillfälle har sagt att vikten skulle bli sekundär, men nej. Den är just nu primär. Anledningen till att den är det är att med den övervikt jag har så sliter det extremt mycke på mina knän när jag tränar. Så tills dess att jag kommer under 87 tillåter jag mig att sätta vikten som det primära. Där efter så återgår jag till att ha träningen som det primära.

Nåväl.
Det var allt för nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar