måndag 5 mars 2012

Helvetesförbannadeskit

Jag är ingen fysiolog.
Men jag känner att det är något som inte står rätt till i mina knän. Varje löpsteg känns som om det skär knivar på den sida som pekar inåt, ja mot det andra knäet. Kanske varit för ivrig igång med löpningen.

Ja det är nog bara att acceptera läget och vila ifrån löpning ett tag. Ta tillfället i akt och satsa på cykeln och simningen ett tag. Även om jag tycker det suger hårt. Älskar trots allt löpbandet.

Ja som ni kanske förstår så gick inte dagens pass som jag hade hoppats. Avsikten var att löpa i 60 minuter. Tyvärr blev det bara dryga 30. Det gick inte mer.

Kan det vara skorna? Tycker att de är för mjuka, ger inte det stöd dom jag vill ha. Eller?

Fan.

Någon som upplevt något liknande och har en gissning om vad det kan tänkas vara?

4 kommentarer:

  1. Pronerar du mycket? Har du utprovade skor genom hjälp av filmat löpsteg?

    Knäproblem kan ofta, som jag förstått det, bero på felaktig teknik. Många blir hjälpta av barfotalöpning/five fingers. Alltså för att hitta rätt löpsteg.

    30-60 minuter är långt om man är ovan, vet dock inte hur mkt du löptränat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      När jag köpte de skor jag har idag ett stort misstag. Jag köpte dem trots att killen som sålde dem till mig inte riktigt var kunnig och jag var dumsnål.

      Tror att det var pass nummer 8 eller 9 där jag löper/joggar och åtminstonde 5 av dessa har jag joggat 5km eller mer.

      Förmodligen riktigt korkat. Men ja.

      Radera
  2. Okej. Andra skor kanske är det första. Löplabbet har väl butik i Örebro numera va? De är ju proffs.

    SvaraRadera
  3. Kan vara skorna som är problemet,men även att du gått ut för hårt med löpträningen. Det blir ju hård belastning på alla senor och muskelfästen och det tar ju ett tag att stärka dom innan man är en van löpare. Jogga och gå i intervaller och bygg även upp muskelstyrka i benen med lätt styrketräning så ska du nog komma dit du vill!

    SvaraRadera